FITXA ARTÍSTICA
Direcció i dramatúrgia ∙ CATALINA CARRASCO
Codirecció · GASPAR MOREY
Interpretació ∙ CATALINA CARRASCO, GASPAR MOREY
Música ∙ KIKO BARRENENGOA
Vídeo ∙ ADRI BONSAI
Il·luminació ∙ JAUME MIRALLES
Simulació de codi ∙ MARTA TRANCHE
Vestuari i estilisme ∙ JOSEP PAGÀ
Assistent de dramatúrgia ∙ JOAN MOREY
Assistent per a la recerca de moviment ∙ ANA BUITRAGO
Assistent de veu ∙ AINA COMPTE
Fotografia ∙ ARNAU SOLER
Assistent a escena ∙ CONCHI JOVER
Maquillatge a escena · MARIOLA JIMENEZ
Durada: 55 min.
Estrena
Pre estrena: Auditori de Peguera 29 de setembre 2019
Estrena: FiraB! Teatre Principal de Palma 3 d’octubre 2019
Residències artístiques
Eima, Nave del Duende, Fabra i Coats, Lake Studios Berlin
Sinopsi
Nova Londres 2029 Ꚛ En una societat global en la qual les relacions personals són un privilegi, es troba Augustin, “chief technology officer” d’una empresa multinacional. Submergit en una rutina laboral que l’aboca a un buit immens Augustin viu angoixat i per a trencar amb tanta monotonia buscarà a algú capaç d’integrar-se en els cicles repetitius de la seva vida. La peculiar relació amb Nana, la seva nova companya, es veurà alterada per un nou escenari, un tercer element que s’intercalarà en la convivència i que la conduirà a plantejar-se la seva existència.
Descripció
GINOIDE, es un robot d’aspecte femení, dissenyada principalment per a l’ús sexual. Nana es creà segons els canons estereotipats de cosificació i objectualització de la dona, imperants a la nostra societat neoliberal, on el consum marca les regles que els nostres cossos, reals o no, deuen complir.
Inspirada en sèries i films com ara El conte de la serventa, Black Mirror o Ex-machina, la relació de Nana amb el seu propietari Augustin, ens farà plantejar-nos preguntes en torn a les relacions sentimentals i sexuals. Cap a on va la humanitat? Que succeirà amb la reproducció de la nostra espècie?
Extractos de críticas
Carlos Loureda, periodista (arts audiovisuals i escèniques) · cine-invisible.com
“Gaspar Morey, amb la seva impactant presència física, habita un espai nu de sentiments. … a una vida on l’exterior no existeix i l’última frontera és la pantalla del seu ordinador. … Arriba ella [Catalina Carrasco] i la màgia esclata a l’escena.”
“Catalina Carrasco, … construeix amb mestria el personatge més complex a què una ballarina pot enfrontar-se en la seva carrera: un personatge inanimat, encarnat en una nina sexual sense cap moviment. El desafiament és a l’alçada del seu talent immens.”
“A aquesta distopía ella passa de lover doll a pepa trencada, de sex symbol privat a criada i mare d’interior, a una àcida i crítica lectura a sobre els papers i rols femenins de la societat actual. La nina s’adapta, com ho fan totes les dones, amb coratge i sense resignació.”
Nermin Gönenc (Redacció, moderació)
„EXPRÉSATE! Kreativradio“ 105,4 FM Sputnikradio, Palma de Mallorca“… aquesta genial obra t’inunda i et porta als teus límits. Ens afecta a tots i ens convertim en “voyeures” de la seva galàxia.”
“Enginyosament pensada escenificada i presentada.”
Nanda Hernández, periodista, escriptora i actriu.
“Catalina Carrasco desplega la dansa de manera impressionant, jugant amb el seu cos com una nina i convertint-lo en una cosa que Augustin fa anar a voluntad.”
“El treball de Catalina en aquest sentit és admirable. El resultat deixa a el públic impactat i sense alè. L’obra resulta inquietant.”
Yvonne Thyen, periodista, secció cultural Westfalen-Blatt
“Tècnicament, Carrasco domina la dansa del robot a la perfecció, …”
“La peça ens toca especialment per la fidel representació que Catalina Carrasco fa de la dona robot, sense deixar d’èsser emocional.”
“Al final de la genial representació queda un públic entusiasmat…”
Agraïments
Reinaldo Ribeiro, Aina Pascual Silva, Astrid Schwegler, Mary Ramírez